انواع بسته بندی محصولات

انواع بسته بندی محصولات


انواع مختلف بسته بندی محصولات

 

انواع مختلف بسته بندی محصولات

 

انواع مختلف بسته بندی محصولات، یک لایه محافظتی برای محصولات ساخته شده از بسیاری از مواد متداول فراهم می کند و از این لحاظ منحصر به فرد هستند که هم از طریق حمل و نقل و هم از ذخیره سازی محصول را محافظت می کنند. بسته بندی محصولات به عنوان یک ابزار فروش و بازاریابی نیزمحسوب می شوند.

هرکسی کالایی را از خارج وارد می کند باید درک صحیحی از انواع محتلف بسته بندی مناسب محصولات و بودجه خود باشد . این راهنما شما را با انواع مختلف بسته بندی محصولات به شکل معمول ، مواد مصرفی و بسته بندی با نقش های بسیار خاص مانند محصولات الکترونیکی آشنا می کند. همچنین هزینه های تقریبی ، مزایا ، اشکالات و سایر اطلاعات نیز معرفی خواهند شد.

توجه داشته باشید ، بسته بندی توصیف شده برای اقلام و محصولات کوچکتر ، غیرصنعتی مناسب تر است.

فواید بسته بندی

درک اهمیت بسته بندی برای واردکنندگان کلیدی است.

ما می توانیم فواید بسته بندی را به صورت زیر خلاصه کنیم:

  • محافظت فیزیکی در برابر صدماتی مانند درجه حرارت شدید ، تخلیه الکترواستاتیک ، لرزش ، افتادن و سایر انواع ضربه مانند خرد شدن و .. . علاوه بر این ، از آلودگی توسط چیزهایی مانند گرد و غبار و رطوبت که همچنین می تواند به لوازم الکترونیکی آسیب برساند ، جلوگیری می کند.
  • مهار مفیدی برای بسیاری از اقلام کوچک و لوازم جانبی که معمولاً با کالاهای مصرفی امروزی مانند تلفن همراه همراه است.
  • در صورتی که کسی در حین حمل و نقل و تحویل سعی در ورود به آن داشته باشد ، به کالاهای شما خط دفاعی در برابر دستکاری می دهد.
  • با در اختیار داشتن عناصری مانند دسته یا شکلی که به خود انباشته می شود ، به کارمندان در امر توزیع و انبارداری کمک می کند.
  • در بعضی موارد ، بسته بندی ممکن است از یک طرح و پایان عالی برخوردار باشد ، که به خوبی در فروشنده را نشان می دهد (فکر کنید بسته بندی اپل). همچنین ممکن است از مواد پایدار ایجاد شود که برای بسیاری از مصرف کنندگان امروزی اهمیت بیشتری دارند.

طراحی بسته بندی

اگر دوباره به بسته های اپل برگردیم ، می بینید که عملکردی ساده ، و به خوبی طراحی شده است:

چند نوع بسته بندی (مناسب برای محصولات کوچکتر)

بیایید برخی از انواع معمول بسته بندی را که می توان به عنوان بسته بندی اولیه مصرف کننده استفاده کرد ، مانند ظروف برای نوشیدنی ها یا مواد آرایشی ، همچنین بسته بندی حمل و نقل مواد صنعتی محصولات کوچکتر همراه با ویژگی ها و مزایای آنها را بررسی کنیم. انواع مختلف بسته بندی در این قسمت ارائه خواهد شد.

 

جعبه های سخت محصولات

 

  1. ۱. جعبه های سخت

ما به مثال قبلی خود جعبه آیفون اپل بازمی گردیم. این نوع جعبه از نوعی مقوا ساخته شده است که «جعبه سخت» نامیده می شود. هر چند فقط اپل نیست که از این سبک بسته بندی استفاده می کند. بسیاری از کالاهای کوچک برتر مانند ساعت ، جواهرات ، لوازم آرایشی و لوازم جانبی مد در یکی از این جعبه های سخت قرار می گیرند که اغلب آنها پیکربندی می شوند.  همانطور که در مثال مشاهده می کنید به نوعی “جعبه هدیه” اشاره می شود که  شامل انواع مختلف محفظه است. جعبه های سخت از انواع مختلف بسته بندی محصولات محسوب می شوند.

آنها از مقوای بسیار متراکم ساخته شده اند که ۴ برابر ضخیم تر از آن است که ، یک کارتن تاشو استاندارد استفاده می شود (که به احتمال زیاد یک نوع جعبه قابل جمع شدن رنگی و ساده است که از نظر وزن بسیار سبک است). متوجه خواهید شد که هنگام ضربه زدن به آنها معمولاً ساختار بسیار سفت و سختی دارند. آنها همچنین به طور قابل توجهی متراکم و سنگین هستند.

  1. ۲. مقوا

مقوا بیشتر شبیه کاغذ ضخیم است تا مقوا و یک گزینه بسته بندی مقرون به صرفه برای محصولات کوچک است. به همین دلیل از بسته بندی فست فود گرفته تا جعبه های نمایش محصول برای هر چیزی استفاده می شود. چیزی که از نظر سختی کافی نیست ، این آمادگی را برای دستکاری ، برش ، تا خوردن و چاپ یا رنگ آمیزی با انواع مختلف رنگ را دارد. جعبه های مقوایی یکی از انواع مختلف بسته بندی محصولات محسوب می شوند.

  1. ۳.  نئوپان

بسته بندی نئوپان نوعی مقوا است و با MDF (تخته فیبر با تراکم متوسط) اشتباه گرفته نمی شود. در فرآیندی مشابه MDF ، نئوپان از کاغذ احیا شده (به جای چوب) ساخته می شود که با هم در نئوپان فشرده می شود و با چسب یا رزین پیوند می خورد. یکی از موادی که برای ساخت انواع مختلف بسته بندی محصولات استفاده می شود.

 

انواع جعبه

 

  1.   مقوا راه راه

این همان چیزی است که ما آن را “مقوا” می شناسیم و معمولاً برای حمل و نقل / صادرات کارتن و جعبه هایی که برای نگهداری وسایل استفاده می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد ، اما در بسته بندی های خرده فروشی و حتی برای کارتن های آماده پیتزا نیز استفاده می شود. مقوا در واقع یک کاغذ چند لایه است. قسمت موجدار که محیط خالی گفته می شود که استحکام ، عایق و محافظت را ایجاد می کند.

  1. ۵.  پنبه

پنبه یک الیاف طبیعی و تا حدودی پایدار است که تقریباً هر کاربردی در زندگی روزمره مصرف کنندگان دارد. ما به عنوان پرمصرف ترین منسوجات در جهان ، از پنبه در پوشاک ، مبلمان و البته بسته بندی و ذخیره سازی استفاده می کنیم.

 

مارک های مشخص از محیط زیست ممکن است به عنوان بسته بندی اصلی مصرف کننده محصولات خود به دنبال کیسه های نخی باشند. می توانید تصور کنید که یک جواهر یا زیور آلات در کیسه های هدیه بسته بندی می شوند. این موارد نیز یکی از انواع مختلف بسته بندی محصولات محسوب می شوند.

فروشگاه تهران لیبلمشاهده نوشته ها

Avatar for فروشگاه تهران لیبل

درباره تهران لیبل مجموعه تهران لیبل فعالیت خود را از سال 1380 در غالب تولید، چاپ و فروش انواع مارک، کارت آویز، سایز، بروشور و ... آغاز کرده است. این مجموعه با دارا بودن مجهزترین و بروزترین ماشین آلات روز دنیا محصولی با کیفیت را در خدمت مشتریان عزیز قرار می دهد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.